Aktualności polscylektorzy.pl
WIADOMOŚCI

W tym dziale informujemy o wszystkich zmianach w serwisie. Tu znajdziesz najświeższe wieści z rynku, fakty, plotki i donosy. Masz newsa? Organizujesz lub wygrałeś casting? Planujesz ciekawą imprezę? Robisz coś wyjątkowego? Liczymy na Waszą współpracę! Piszcie do nas!

Bestseller w dwa tygodnie

- W 2020 roku, ze względu na lockdown, postanowiłem wykorzystać przestój w prowadzeniu zajęć na stworzenie kursu online. Tak powstał Lepszy Głos w 7 dni, dość uniwersalny kurs dla osób początkujących, zajmujący się kwestiami emisji głosu, dykcji i codziennego mówienia - wspomina Krzysiek Buratyński.
- Mimo iż nie miałem żadnych zasięgów ani społeczności, bo stawiałem pierwsze kroki online (po latach pracy stacjonarnej), kurs w dwa tygodnie stał się bestsellerem na portalu Udemy i utrzymywał ten status przez kolejne dwa lata. Potem powstały kolejne kursy w obszarach szeroko pojętego “public speaking”, a w połowie 2022 roku zakończyłem 8 miesięcy pracy nad największym opracowaniem, czyli kursem Jak zostać lektorem filmowym od A do Z - dodaje.


Akademia Lektorska

- Zainteresowanie tym kursem stało się tak duże, a zapotrzebowanie na rozbudowę treści tak pilne, że w styczniu 2023 roku uruchomiłem własną platformę szkoleniową, czyli właśnie Akademię Lektorską. Serwis rozwija się bardzo dynamicznie - przez 3 lata na Udemy na kursy zapisało się ok. 4600 osób, zaś do Akademii w zaledwie 5 miesięcy dołączyło już ponad 1200. Oferta kursów powiększa się systematycznie, a wraz z nią pojawiają się nowe, “zapleczowe” produkty dla lektorów i adeptów sztuki lektorskiej - e-booki z ćwiczeniami i skryptami czy np. pakiety legalnej muzyki przygotowanej do budowania nagrań demo - wyjaśnia twórca.

Flagowy kurs lektorski

Kompleksowe opracowanie po najnowszej aktualizacji zawiera ponad 30 godzin treści wideo, a także ponad 60 stron PDF-ów z ćwiczeniami, harmonogramami treningu czy tekstami do nagrań. Charakterystyczne i wyróżniające jest w nim podejście do kwestii rynkowych.
Autor opierając się na własnych doświadczeniach i na wielu obserwowanych przez lata historiach pokazuje krok po kroku jak budować markę, jak pozyskiwać klientów, jak znaleźć właściwe nisze rynkowe, jak wyceniać zlecenia, jak budować relacje z klientami oraz jak inwestować w rozwój studia i marketingu.

Duża wyprzedaż dwa razy w roku

- Słyszę od kursantów, że kurs lektorski stał się dla nich pewną formą encyklopedii; nie tylko przerabiają go, ale wracają do niego, gdy trafiają na nowe wyzwanie czy trudność w pracy i ćwiczeniach. I to mnie chyba najbardziej cieszy - wyznaje trener głosu. Jego działania obecnie skupiają się na prowadzeniu indywidualnych zajęć online, ale też szkoleniach firmowych i korporacyjnych prowadzonych w całym kraju.

- Ceny kursów na platformie podlegają różnym wahaniom, ale dwa razy w roku robię “dużą” wyprzedaż. Pierwsza była w styczniu, przy starcie platformy szkoleniowej, druga startuje 21.06 i potrwa do końca miesiąca, kolejna będzie dopiero w styczniu 2024 - zdradza nam Krzysiek Buratyński.
- Po drodze, do końca roku pojawią się inne zniżki i promocje, ale żadna z nich nie obniży cen tak, jak obecna (25%). Taniej po prostu nie będzie - zachęca.

 

Lepszy Głos

Dodajmy, że twórca platformy na stronie www.lepszyglos.pl publikuje wszystko, co jest związane z treningiem głosu. Pod tą samą nazwą prowadzi również kanał na YouTube. Dwa najpopularniejsze filmy dotyczą tworzenia lektorskiego dema, bo o tę ścianę najwięcej nowych głosów się rozbija. To filmy o tym, skąd brać teksty do dema...

 

...oraz jak nagrać demo.

 

- Sporym powodzeniem cieszą się też filmy, w których odsłaniam kulisy pracy studia lektorskiego - np. jak wygląda postprodukcja nagrań, czemu stawki za nagrania są jakie są albo jak reklamować swoje usługi lektorskie - wylicza autor.

Krzysiek Buratyński od prawie 15 lat prowadzi studio nagrań VoiceStudio.pl. - Najbardziej stałym elementem mojej działalności zawsze były i są nagrania lektorskie, w dużej mierze reklamowe i “digitalowe”, choć największą frajdę sprawiają mi audioprzewodniki muzealne i to takich zleceń najwięcej tworzę. Przez lata byłem telewizyjnym i radiowym głosem m.in. Muller Riso, Lacalut, BricoMarche, Media Expert czy Mokate, a w sieci dawałem głos markom takim jak BMW, Samsung, Vox, Tesco czy Zalando. Można mnie też usłyszeć w ponad 40 różnych muzeach w kraju - podsumowuje.
Od ponad 10 lat zajmuje się też szkoleniem głosów. Zaczynał jako instruktor w teatrach, na warsztatach i obozach musicalowych, potem uczył śpiewu w swoim studiu i przeniósł te działania także na grunt lektorski.

Warto wspomnieć, że wielu podopiecznych i kursantów Krzyśka z powodzeniem bierze udział w naszym dziale Próba mikrofonu. Najciekawsze przykłady to wizytówki Krzysztofa Ceglarka, Sylwii Tęczy i Kajetana Gołębiewskiego. Polecamy!

Próg wejścia do lektorskiego fachu jest coraz wyższy, więc warto dać sobie pomóc. Może właśnie letnia wyprzedaż kursów lektorskich u Krzyśka Buratyńskiego stanie się dla wielu impulsem do rozwoju?

Oprac. PolscyLektorzy

 

 

 

 

Brak komentarzy

Studio Medianawigator.com

reklama

Agencja MediaNawigator.com

Powered by:

Bank głosów Mikrofonika.net

reklama