Wojciech Czerniatowicz pracował w Radio Wrocław, ESKA, Plus oraz Aplauz. Działalność lektorską zaczął na początku lat dwutysięcznych, nagrywając dla wrocławskich stacji radiowych i telewizyjnych. Gdy internet dał możliwość wysyłania nagrań on-line, nawiązał współpracę z pierwszym internetowym bankiem głosów w Polsce - Mikrofonika. Reklamy radiowe, telewizyjne, filmy korporacyjne i promocyjne – z każdym rokiem więcej.
Jak mówi: „Działalność lektorska zawsze stała na drugim planie, choć faktem jest, że nawet teraz codziennie nagrywam głos. Jak nie do reklamy to do filmów internetowych, billboardów sponsorskich czy zapowiedzi telefonicznych. Priorytetem była praca na radiowej antenie, produkcja filmowa i dźwiękowa”.
W swoim studiu komponuje muzykę, udźwiękawia reklamy telewizyjne, nagrywa piosenki, postsynchrony do seriali i filmów fabularnych („Świat według Kiepskich”, „Hotel 52”, „Przepis na życie”, „Misja Afganistan”, „Czas honoru”, „Głęboka woda”, „80 milionów”, „Policjantki i policjanci”).
Nagrywał dla największych firm i znanych marek: PGNiG, Orlen, Samsung, Jaguar, Toyota, Compensa, Orsay, Getin Bank, McDonalds, PKO BP, Rossmann, KFC, Ceneo, Allianz Polska, Carlsberg, Auchan i wielu innych. Użyczał głosu do filmów dokumentalnych, programów telewizyjnych, zwiastunów, reklam kinowych, aplikacji.
Systematycznie słychać go było na antenach ogólnopolskich stacji w spotach promujących płyty CD (Simply Red, Ray Charls, ABBA, seria Ram Cafe, Good Morning Rock, Smooth Jazz Cafe).
Jest również głosem często wykorzystywanym w systemach telefonicznych; obsługuje banki i instytucje finansowe, nagrywając pełne drzewa zapowiedzi IVR.
(źródło: materiały własne)
Chłopie, naucz się angielskiej wymowy!