Baza polskich lektorów
BAZA LEKTORÓW

Poznaj twarze i historie polskich lektorów! Poniżej przedstawiamy sylwetki najpiękniejszych głosów lektorów filmowych, reklamowych i dubbingowych. Uwaga! Znalazłeś nieaktualny wpis? Masz dodatkowe informacje lub uwagi? Pisz do nas.

Lektor, producent, realizator, copywriter. Z wykształcenia nauczyciel polonista. Od 2010 roku członek komisji konkursowej OFPA Reflektor. Miłośnik i kolekcjoner starych mikrofonów (www.oldmics.pl) Zaczynał w latach 1999 – 2001 w nieistniejącym już Radiu Północ. Od 2001 prowadzi działalność gospodarczą. Lektorem został z konieczności „Nie było internetu, nie byliśmy wielką stacją, nie było wyboru. Każdy kto pracował w radiu, sekretarka czy sprzątaczka musiał stanąć za mikrofonem. Mnie szło nieźle." Jak sam mówi jego dokonania, na antenie ogólnopolskiej są skromne. Pierwszą ważną produkcję, jingiel dla Johny Walker, wspomina niechętnie i traktuje w kategoriach anegdoty. Najczęściej słychać go w reklamach, internecie, kursach i szkoleniach multimedialnych. Nagrywał komunikaty dla sieci sklepów OK RTV AGD, Partner RTV AGD, Komfort, Stokrotka, udzielał głosu do prezentacji popularnych marek ogólnopolskich i niezliczonej ilości reklam radiowych.

Marzy o szansie na pełnokrwiste produkcje dubbingowe w dobrych grach. W wolnych chwilach lubi posłuchać muzyki, sam niegdyś muzykował. Wspiera duchem i ciałem festiwal Reggaenwalde w rodzinnym Darłowie. Wolny czas spędza z rodziną ale najchętniej piwko konsola, film i dobra książka na trawce za domem. O codzienności zapomina przy realizacji nagrań muzycznych, to pozwala mu się oderwać od codziennego reklamowego szumu. Kocha swoje studio. Przyznaje, że jest klasycznym typem pracoholika.

Najchętniej podkłada głos w produkcjach wymagających jakiejkolwiek dawki interpretacji, bo jest w nich największe pole do popisu, przez długi czas nie lubił czytać liczb, długo męczył sie z „płynnymi” numerami telefonów. Początkującym lektorom radzi, by jak najwięcej czytać, a ilość stopniowo musi przejść w jakość. Twierdzi, że trzeba ciągle i uparcie próbować w lokalnych i hobbystycznych produkcjach, starać się zaczepić w mediach i nie pozwolić, by woda sodowa uderzyła do głowy. Za największą wadę w pracy lektora uważa nerwy i stres towarzyszący procesowi realizacji w często absurdalnie krótkim czasie. Jego życiowe motto to: Nie rób nikomu, co tobie niemiłe, stąd u współpracowników ceni najbardziej lojalność, uczciwość i szczerość.

Próbki audio

00:00/00:00
  1. reklama "Reggaenwalde 2010"
  2. prezentacja multimedialna "Opera"
  3. reklama "Stokrotka"

Oceń lektora

0 (0 głosów)
Vote up!
Vote down!

Komentarze (2)

2010-06-10 reggy

Panowie Knapik, Ferenc i Gudowski - uważajcie, bo rlośnie wam konkurlencja! :))

2010-06-23 tomekb

ehheeh okrutny dowcip....

Zawodowcy do wynajęcia

reklama

Agencja MediaNawigator.com